Freitag, 17. Januar 2020

Tri poezi nga Elida Rusta

Elida Rusta

Hiç s'kam ndryshue!

Hipun në trenin që kërset si kockat e nji plaku
kryet m'përplaset në xhamin e ftohtë 
të kësaj jete monotone të pashpresë
mendjebaltosun e buzë tán dhjam babëzie.
Botë ku shkelet shpirti i virgjën, i brishtë 
me këpucë të shtrenjta 
e barqe të mëdha deri në gjunjë 
prej makutërisë së vdekatarëve 
që lundrojnë me Saharanë e tyne drejt nesh
Burra "pushtues" që ikin e vijnë 
pá mujt me e ble fushën e poçarit
minj që nuk e ndalin marshin, 
puthadorës si t'ndrruem orësh
kámblëpirës që t'vrasin mbas shpine
të sëmurë me simptoma lavdie 
rendës drejt lëvdatave e dhánësve të tyne.
Shpirtna t'mbushun gardhiqe 
ndajnë në ngastra lirinë e tjetrit.
Nëpër çfarë gjámësh tjera duhet me kalue ?
Qysh me zbut tmerrin e shpirtit 
kur ká kohë që ja kena bá funeralin dashnisë 
e áshtin e mbajmë me frymë? 
Ká mbetë me ringjall Aleksandër Solzhenicinin 
me rishkrue novelën e të burgosunit 
që përpiqej me mbijetu në Gulag.
Ta turpnojmë edhe Stalinin .
S'jam personazh imagjinar.
Jam kufomë e bukur.
Jam grue
e gratë vuejnë
vuejnë se janë  gjallë.
Për çka me m'vu faj?
Táná vuejtjet i kthej n'dashni.
Prej nëndheut mbahem 
mbas shpatullave të Kostandinit 
deri në ajodhimë.
Shkrij borën e akullin që rrugën ma zén.
Hiç s'kam ndryshue!
Po ajo Valbonë flokëlagun kam mbetë
E di mirë: s'kam lind me qenë kalorëse,
veç me kalërue 
Edhe tash zhgrehem fshatçe,
nuk i due mendimet e kollarisuna.
Jam e brishtë 
po s'ka erë që m'merr me vedi.
Kam ndërtue mbretninë téme,
oqean që shpërthen dashni.
Asht anija e dashnisë 
që m'i rrzon ortekët e shpirtit 
m'largon prej planetit.
Për çka me m'vu faj??
Du me lánë shenjën téme plot dritë.
Antarktida ásht i vetmi kontinent 
ku nuk janë gjetë fluturat.
Me u nisë qysh sot 
don me thánë me e pas ma lehtë për nesër
Ata?
Ata mbetshin vetëm
I vraftë liria e tepërt!



Ti e dielli më keni mbetë

Mungova gjatë shpirt,
ish koha me u nisë drejt qiellit.
Të lashë me frikën se mund t'më dalin flatrat,
me vjedhë padurim mollën e Evës.
Unë veç flakën vodha,
diell pat' gjithandej.
Mbylla sytë me ruejt zjermin tonë,
ani pse udha me kryqin në shpinë, 
deri në darkën e mráme ásht e gjatë.
Kacavjerrun në jargë burrash e mallkime grash 
asnji guriçkë s'më plagos,
ndryshe isha kthye e zhgënjyeme.
Nuk blova në të zezë,
asnjë lidhje nuk e kam me atë ngjyrë,
atje veç ándrrohet.
Erdha e plotë si qielli, kullat e malet.
Ti e dielli më keni mbetë,
njeni shndrit e tjetri djeg.
U ktheva pranë maleve të mia,
në vendin e bukur t'banuem keq.
Këtu ku nuk mundesh me fol bre,
se jena thellë nën dhé si në legjenda,
záni nuk mbrrin atje nalt
dhimbja ásht mbijetesë.
Ruaje si luks dashninë
me nji të vdekun,
gjysën e kresë e kam shkamb 
ku damarët janë stoli pishash 
të krehuna bukur prej erës,
gjysa me boçe të thata,
me nji fërkim marrin flakë.
Jam mur me pak frymë 
shkoj në fund t'shkimjes me lé pêr së dyti.
Me vdekjen s'bie dakort,
sëmundja asht e natyrshme.
Ti ulesh në vendin tánd,
sizif mashkullor,
Amerika jéme e rigjetun.
zemër që m'do fort,
pá lëkundje.
M''puth e mue m'lëshon toka,
më thith qielli,
shkrihem si diell në muzg,
a qiell mbrámjeje 
mbi ujnat e Bunës.
Po të mos ishe ti,
grumbull dheu do isha,
askush nuk m'kishte njoftë.
Tash e kam  nji përmendore në hánë,
nji vorr në kala.
Me sy mbyll ta gjej shpirtin...



Asgjá nuk u bá

Asgjá nuk u bá,
asgjá nuk ndryshon i dashtun.
I ndodh kujtdo me u rrëzue
e mos me mujt me u çue.
Mos ju beso fjalëve aq shumë,
as andrrave që shihen me sy hap'.
Ti më pyet: "A u çlirue Shkodra?"
Qysh jo!
Jam pushtuesja má e bukur,
qyteti nuk ndërton má kala mbi trupa grash.
Ty shpirt të kam,
ma ndeze një diell.
Kurrë má parë nuk kish diell këtu,
ti ishe dielli atëherë e sot.
I njëjti fëmijë që ma ndal frymën,
dritë mbi ujë,
dy herë dritë,
kreshnik Shkëlzeni i ngulun në fund të shpirtit.
Veç një rosë ujnash fluturon për ty,
zemër që të do fort,
pá lëkundje,
ndez zjerm në mes të oqeanit.
S'jemi aq vonë sa te Markezi,
as aq herët sa te Nabukovi.
Puthemi prapë bukur
edhe ti mësove má në fund,
nxanës i keq në fund të bankave
që mezi pret me pá tuj vallëzue
vajzën e rrugës së spitalit,
si vazo e pikturueme së mrendshmi.
Burrë që më derdhesh nëpër fytyrë e gishta, rrëke drite
e shkrihesh si diell në muzg mbi ujnat e Bunës
me u bá ar në sytë e etun për hijeshi.
Më rri në mendje si rrahje zemre,
si dritë shëtitëse që lexon botën e verbër 
qorruar qëllimesh të ulëta.
Kopshtari lulembjellës 
që nuk mban kurrë kosë me vete,
veç një zemër prej atyne që takohen rrallë 
si margaritar nëpër dete tuj hap guacka.
Po bie shpirt,
ndoshta pak gjumë më zbret prej qiellit të shtatë.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen